Produktanbefalinger til deg som kjører cross og enduro

Som en del av forberedelsene til Norgescupen i Enduro, oppgraderte Martin crosseren sin med nytt Hinson clutchdeksel, OneGripper setetrekk og Renthal Ultra Tacky holker. Les mer om hvorfor han valgte akkurat disse produktene.

 

 

AV MARTIN HOVIN | Publisert 18.03.2020

 

Hinson Billetproof Cluchdeksel

For min del er det å slå høl i motoren på enten trening eller løp det værste scenarioet. Hvertfall når jeg kjører 4 takt. På KTM 4 takt nyere enn 2012 så er bremsepedalen så stiv at den lett slår hull i cluchdekselet ved en kræsj. Det kan også være litt vanskelig å oppdage når sykkelen er møkkete. Resultatet er jo selvforklarende om all olja skulle renne ut av motoren. 

 

Hinson dekselet er cnc fest av ett stykke aluminium. Det er også mye tjukkere matreale i hele dekselet kontra det originale.

 

I tillegg så ser det skikkelig bra ut.

 

Når jeg bytter det så begynner jeg med å presse fra hverandre klossene i kaliperen bak så jeg kan presse bakbrems pedalen lengre ned. Da slipper jeg å ta av pedalen for å bytte cluchdekselet.

 

 

 

 

 

 

OneGripper setetrekk

 

Dette velger jeg fordi det er så utrolig godt grep i det, det sparer armene så utrolig mye påkjenning. Også når man står og kjører så kan man kjenne grepet mellom knæra og sete er vesentlig bedre. Man får rett og slett litt gratis feste, og det er jo alltid positivt, ihvertfall når man kjører 500 exc-f. 

 

Levetiden er også veldig bra, så for meg er det vinn-vinn.

 

Det tar litt tid å få det montert skikkelig, men det ligger en god video på OneGripper sin hjemmeside med tips og triks for montering.

 

 

 

 

 

Renthal Ultra Tacky holker

 

Dette er min nye favoritt! Jeg er superkresen på holker, i tillegg har jeg medium/large hansker så tykkelsen på holker er alltid et strev for å finne en blanding av perfekt feste og det å unngå armpump.

 

De nye Renthal holkene er av en gummiblanding jeg ikke har sett i andre holker, så bra grep at de er på grensen til klebrige. Kjernen i holkene er fortsatt hard, så å feste dem med låsetråd er fortsatt lett. 

 

Jeg kjører enduro og da blir det 90% stående kjøring på banene i Norge, så grepet mellom fører og sykkel er alltid viktig.