Honda NC750X 2025
NC750X, en av Europas allround-favoritter med to sylindere og integrert bagasjeplass, mottar en rekke detaljoppdateringer ledet av oppfrisket styling og revidert LED-hovedlys. En ny fem-tommers TFT-skjerm er klargjort for tilkobling via Honda RoadSync. Bremsing foran håndteres nå av doble 296 mm skiver og tostemplede kalipere, og felgene har fått et nytt og lettere design. Videre har den Showa 41 mm SBDV-gaffel og Pro-Link bakfjæring, og som tidligere er det uanstrengt akselerasjon fra den momentsterke 745 kubikk store tosylindrede motoren, utstyrt med Throttle By Wire, tre standard kjøremoduser og tre-nivås Honda Selectable Torque Control. Det populære DCT-alternativet har også fått en lavhastighets responsoppgradering. NC750X er den første Hondaen som bruker farget Durabio i produksjonen av to av de fire nye 2025-fargene.
Til 2025 fortsetter NC750X evolusjonsløpet sitt, ved økt bruk av bærekraftige materialer under produksjonen, ny stil, mer teknologi, og raffinert DCT-respons og håndteringsytelse. Den forblir, som alltid, en ekte Honda-allrounder. Nye farger er Earth Khaki, Earth Black, Mat Pearl Glare White og Fighting Red.
Høydepunkter
- Nytt 5 tommers TFT display
-
-
-
-
TEKNISKE DATA
Motor og Girkasse
|
|
Motortype |
Vannkjølt firetakts paralell twin SOHC |
Slagvolum |
745cc |
Maks. effekt |
58,6HK (43,1kW) @ 6.000 rpm |
Maks. dreiemoment |
69 Nm @4.750 rpm |
Kløtsj |
2 X Wet, multi-plate |
Girkasse |
6 trinn DCT |
Forbruk |
0,35 L/mil |
Chassis
|
|
Ramme |
Diamant rørramme av stål |
Fordekk |
120/70 R17 |
Bakdekk |
160/60 R17 |
Demping framme |
Ø41mm teleskop gaffel, 120mm vandring |
Demping bak |
Monoschock demper, 120 mm vandring |
Bremser framme |
Dobbel 296mm skive med 2-stemplet kaliper |
Bremser bak |
enkel 240mm skive med enkelt stemplet kaliper |
Vekt og dimensjoner
|
|
Setehøyde |
802mm |
Akselavstand |
1530mm |
Bensintank |
14.1L |
Kjøreklar vekt |
226kg |
Service
|
|
Service intervall |
12 000km / 12 måneder fra sist service |