Battlax S23 er videreutviklingen av det suverene hypersportdekket Battlax S22. Dekket har forbedret ytelse på alle områder.
Den unike gummiblandingen er utviklet spesielt for å opprettholde høy slitestyrke, gi økt grep og godt feste ved raske manøvreringer. Økt mengde sillica gjør at S23 yter særdeles godt under våte forhold. Bridgestone sine tester viser at S23 leverer 4% raskere rundetider på våt bane enn forgjengeren S22.
Den harde midtre delen av mønsteret gir framdekket god stabilitet ved hard bremsing, super manøvrering og mange kilometer. De ytre delene er av en mykere og mer klebrig blanding som sikrer maksimalt grep i svinger.
Bakdekket er satt sammen av 5 lag, med 3 forskjellige gummiblandinger. Slitebanen er hard for stabilitet og slitestyrke. Yre del av mønsteret er av en middels hard blanding for å hente ut maksimal trekkraft inn og ut av svinger. Kantene er av en mykere og klebrig blanding som gir deg grepet du trenger når du ligger i vinkler som pusher grenser.
Produsenten anbefaler:
Nye dekk har en glatt overflate pga. produksjonsprosessen og har derfor ikke maksimalt grep. Dekk har behov for innkjøring på ca. 200km med moderat kjøring. Under kjøring bør nedleggsvinkel økes langsomt. Kraftig akselerasjon og nedbremsing, samt kjøring med høy hastighet bør unngås.
Bridgestone-dekk for det europeiske markedet er forsynt med E-merking. Dekk bestemt til europeiske forhold, har andre spesifikasjoner enn dekk som ikke er ment for Europa. Dekk til det europeiske marked er alle forsynt med DOT-nummer og et e-homologe ringsnummer. (f.eks. E4).