R7. UTVIKLINGEN AV R/WORLD.
R7, som er født i Yamahas revolusjonerende R-serie, omdefinerer supersportklassen for en ny generasjon. Den er velprøvd på både vei og bane, og utvikler seg med R1-inspirert elektronikk, forbedret håndtering, nye jubileumsfarger og et helt nytt balansenivå for å levere ren og tilgjengelig ytelse. Den nye R7 kombinerer Yamahas anerkjente 689 cc CP2-motor med avansert teknologi fra R1, inkludert 6-akset IMU, YCC-T og YRC-kjøremoduser – for presisjon, selvtillit og kontroll i hver sving.
Høydepunkter
- Nytt aero-design og nydesignet nedre frontdeksel
- Sidespeil med integrerte blinklys
- YCC-T (ride-by-wire) – muliggjør Launch Control og Lift Control
- Cruise Control og hastighetsbegrenser
- Yamaha Ride Control (YRC): Sport, Street, Rain + 2 Custom og 4 Track-profiler
- R1-utviklet 6-akset IMU som jobber med TC, SC, ABS og BC
- Helningsfølsomme førerhjelpemidler: antispinn, bremsekontroll og ABS
- 3. generasjon QSS – hurtigskift opp og ned
- Oppdatert, stivere ramme uten økt vekt
- 41 mm invertert forgaffel, fullt justerbar
- SpinForged-felger og Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekk
- 5” TFT-skjerm i fullfarge med smarttelefontilkobling (MyRide)
- Y-TRAC Rev-app: GPS-sporing, runde-/sektortider og dataanalyse
TEKNISKE DATA
| Motor og gir |
| Motortype |
2-sylindret, væskekjølt, DOHC, 4 ventiler, 4-takt |
| Slagvolum |
689 cc |
| Maks. effekt |
54,0 kW (73,4 hk) ved 8750 o/min |
| A2-begrensning |
35,0 kW (47,6 hk) ved 4500 o/min |
| Maks. dreiemoment |
68,0 Nm ved 6500 o/min |
| Drivstoffsystem |
Drivstoffinnsprøytning (YCC-T ride-by-wire) |
| Girkasse |
Konstant innkobling, 6-trinns, slip/assist-clutch, QSS opp/ned (Gen 3) |
| Elektronikk / moduser |
IMU (6-akset), YRC-kjøremodus (Sport/Street/Rain + 2 Custom + 4 Track), Cruise Control, hastighetsbegrenser, Launch Control, Lift Control, TC, SC, BC, ABS |
| Chassis |
| Ramme |
Diamant, oppdatert stivhet uten økt vekt |
| Fjæring foran |
Teleskopgaffel USD, Ø 41 mm, fullt justerbar (fjæringsvei 120 mm) |
| Fjæring bak |
Lenkefjæring, svingarm; justerbar forspenning/retur (fjæringsvei 121 mm) |
| Bremser foran |
To skiver Ø 298 mm, hydraulisk; radialmonterte kalipere, ABS/BC |
| Bremser bak |
Enkel skive Ø 245 mm, hydraulisk |
| Felger / dekk |
SpinForged-felger; 120/70 ZR17 (F) – 180/55 ZR17 (B), Bridgestone Battlax Hypersport S23 |
| Mål og vekt |
| Setehøyde |
830 mm |
| Akselavstand |
1395 mm |
| Vekt (full tank) |
189 kg |
| Drivstofftank |
14,0 liter |
| Service |
| Serviceintervall |
10000 km / 12 mnd - det som først inntreffer |
R/World DNA
Med teknologi inspirert av R1 – 6-akset IMU, helningsfølsomme systemer og avansert YRC – leverer R7 en unik balanse mellom ytelse, kontroll og tilgjengelighet. En ekte Supersport for en ny generasjon førere.
Y-TRAC Rev – data som gjør deg raskere
Y-TRAC Rev-appen gjør hver tur til en datadrevet opplevelse: logg runde- og sektortider, krengevinkel, hastighet og mer. Virtuelt pitboard og GPS-sporing hjelper deg å kjøre, evaluere – og kjøre enda hardere hver gang.