Jo tøffere utfordringer, desto bedre presterer den. Her møtes race-byggede krefter og kompromissløs enduro-ytelse i en perfekt balanse.
Høydepunkter:
- Enduro-justert KYB-fjæring – fullt justerbare 48 mm spiralfjærgaffler og 3-veis piggyback-demper, nøyaktig kalibrert for endurokjøring og maksimal kontroll.
- Brembo bremser – for overlegent bremsegrep og presisjon i alle forhold.
- DID- og Michelin-dekk – optimal trekkraft og slitestyrke på krevende underlag.
- Lettvekts aluminiumsramme – ryggstruktur med optimalisert masse og stivhet for ekstrem smidighet og stabilitet.
- Dobbel motorstyring (Athena) – tilpass kjøringen raskt til varierende forhold.
- Avansert teknologi – traction control, launch control og quickshifter gir deg et konkurransefortrinn på banen.
Den kraftige motoren yter 58,6 hk og 49,3 Nm, med et bredt effektregister som leverer kraftig bunnregister og en imponerende toppytelse på 10 500 o/min. Enten det gjelder teknisk terreng eller åpne partier, gir Triumph 450-E deg rå kraft og presis kontroll for å dominere i enhver enduro-utfordring.
Motor og Girkasse
|
|
Motortype |
Ensylindret firetakts SOHC |
Slagvolum |
449.9 cc |
Boring |
95 mm |
Slaglengde |
63.4 mm |
Kompresjon |
12.8 |
Girkasse |
6 Trinn |
Chassis
|
|
Ramme |
Aluminium |
Demping framme |
KYB 48 mm , 300mm vandring, justerbar |
Demping bak |
KYB coil, 313 mm vandring, justerbar| |
Bremser framme |
Brembo Twin 24mm stempel, 260 mm skive |
Bremser bak |
Brembo enkel 26mm stempel, 220 mm skive |
Vekt og dimensjoner
|
|
Setehøyde |
955mm |
Akselavstand |
1488mm |
Bensintank |
8.3 L |
Kjøreklar vekt |
116.7kg |