Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026
Ténéré 700 World Raid elsker lange turer – og 2026-modellen er klar for å gå enda lenger. World Raid er tilbake med nye premiumkomponenter, banebrytende teknologi og et mer sofistikert design som tar eventyrlystne førere til nye høyder.
Kraft og kontroll
Den velkjente 690 cc CP2-twinmotoren forbedrer både kjøreopplevelsen på og utenfor veien med enda mer lineært og brukervennlig dreiemoment, samt presis kontroll. For å utnytte motorens fulle potensial benytter Ténéré 700 World Raid Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) med to effektnivåer. I tillegg er modellen nå utstyrt med en 6-akset IMU som gir føreren full kontroll via helningssensitiv Traction Control (TCS), Slide Control (SCS) og ABS/bremsestyring – alle med flere moduser, slik at du kan velge ønsket nivå av førerstøtte for en skreddersydd kjøreopplevelse.
Bygd for å gå lenger
De to sidemonterte, sammenkoblede drivstofftankene i aluminium er nå lettere og gir en rekkevidde på rundt 500 km. Samtidig reduseres drivstoffbevegelser, noe som gir bedre håndtering og stabilitet. I tillegg er World Raid nå utstyrt med cruise control og hastighetsbegrenser for en enda mer komfortabel kjøreopplevelse. Den nye vindskjermen, avtakbare sidebeskyttere, store fothvilere og LED-lyspakken bidrar ytterligere til en behagelig og opplevelsesrik reise.
Ny premiumdemping fra KYB
Ténéré 700 World Raid 2026 gir maksimal kontroll og komfort på alle typer underlag, takket være det nye fullt justerbare demperoppsettet fra KYB. Forgaffelen har nå større innerben med 46 mm diameter (opp fra tidligere 43 mm), uten økt totalvekt. Den fullt justerbare, lenkede KYB Monocross-bakdempingen er også forbedret og gir bedre ytelse under krevende offroadforhold, takket være lengre fjæringsvei. En spesialdesignet lenkarm og koblingsstag gir en mer progressiv demperrespons.
Høydepunkter
- Lengre rekkevidde med doble drivstofftanker
- Sekssakset IMU for optimal kontroll
- Helningssensitiv Traction Control, Slide Control og ABS/bremsestyring
- Fullt justerbar premiumforgaffel fra KYB med 46 mm diameter
- KYB-bakdemper med høy spesifikasjon
- Elektronisk YCC-T-gasskontroll med ulike kjørenivåer
- Cruise control og hastighetsbegrenser
- Forbedret komfort og beskyttelse for langdistanseturer
- Ny justerbar styredemper
- 6,3-tommers TFT-fargeskjerm med tilkobling og navigasjon
- Redesignet karosseri og frontlysenhet
- Nyeste EU5+-godkjente 690 cc CP2-motor
TEKNISKE DATA
Motor og Girkasse
|
|
Motortype |
2-sylindret, Væskekjølt, DOHC, 4-ventilers, Firetakt |
Slagvolum |
689 cc |
Maks. effekt |
54,0 kW (73,4 HK) @ 9000 o/min |
Maks. dreiemoment |
68,0 Nm (6,9 kgf-m) ved 6500 o/min |
Kløtsj |
Våt, Multiplate |
Girkasse |
6 trinn |
Forbruk |
0.43 L/mil |
Chassis
|
|
Ramme |
Dobbel rørramme av stål |
Fordekk |
90/90-21,Eikefelger |
Bakdekk |
150/70 R18, Eikefelger |
Demping framme |
Opp-ned teleskopgaffel, Ø 46 mm, 230 mm vandring |
Demping bak |
lenkearm, Svingarm, 220 mm vandring |
Bremser framme |
Hydraulisk, doble skivebremser, Ø 282 mm |
Bremser bak |
Hydraulisk, skive, Ø 245 mm |
Vekt og dimensjoner
|
|
Setehøyde |
890mm |
Akselavstand |
1595mm |
Bensintank |
23L |
Kjøreklar vekt |
220kg |
Service
|
|
Service intervall |
10 000km / 12 måneder fra sist service |