Unik design møter fokusert sportskapasitet; den helt nye Speed Twin 1200 RS tilbyr den moderne, men klassiske følelsen for førere som krever det ultimate innen stil og dynamisk ytelse.
Fantastisk
Den helt nye Speed Twin 1200 RS er imponerende og kompromissløs, og signaliserer sin sportslige ambisjon med sin nedadgående holdning, toppspesifikerte fjæringskomponenter, vakkert utformet i gull og et førsteklasses semsket skinn i setet. Den skråstilte drivstofftanken, med dype utskjæringer foran, er meislet og muskuløs, mens de minimalistiske gasspjelddekslene er utformet i børstet aluminium og sømløst integrert i de skulpturerte sidepanelene i den slanke bakrammen. Under er de slanke, kantede motorhusene pulverlakkert i svart og innrammet av et uavbrutt eksosrør som strømmer inn i to oppoverbøyd «megafon» lyddempere.
Dynamisk
Moderne funksjoner, som det kompakte LED-baklyset og frontlykten, med sin karakteristiske lyssignatur, får selskap av klassiske designdetaljer – fra maskinerte kjøleribber på topplokket og ribbede topplokksrosetter, til tradisjonelle doble bakstøtdempere og et slankt benkesete i ett stykke. Komplettert av førsteklasses materialer og utførelser, som skjermer og frontlyktramme i børstet aluminium, er dette et utseende som leverer moderne design med tidløs stil.
Den helt nye RS-modellen tar Speed Twin 1200s unike blanding av klassisk karakter og moderne kapasitet og legger til toppspesifikasjons chassiskomponenter og banebrytende ytelsesfremmende teknologi til den mer fokuserte kjørestillingen for å levere en moderne klassiker med enda skarpere responser.
De toppspesifikerte Marzocchi 43 mm USD-gaflene er fullt justerbare, slik at de kan skreddersys til enhver kjørestil. Bak gir doble Öhlins piggyback-fjæringsenheter sublim demping og er også fullt justerbare for perfekt oppsett.
Speed Twin 1200 RS' intensjoner om å være den mest kapable og sportsfokuserte sykkelen i sin klasse understrekes, med en Brembo-hovedsylinder paret med toppmoderne Stylema-kalipere, samt en spennvidde- og utvekslingsjustert MCS-hendel, for uslåelig bremsekraft og utsøkt følelse.
Nye lette aluminiumsfelger med syve eiker gir ytterligere smidighet, reduserer tregheten for å øke hastigheten på retningsendringer og reagerer umiddelbart på førerens signaler. Utstyrt med suverene Metzeler Racetec RR K3-dekk, kan den enestående kjøreegenskapen utnyttes fullt ut takket være den enestående følelsen og grepet som tilbys.
Høydepunkter
- Optimalisert sving-ABS og antispinn
- LED-frontlykter med kjørelys
- 3 kjøremoduser (vei, regn og sport)
- Triumph Shift Assist opp og ned hurtiggiring
- Sportsete i semsket skinn med sømdetaljer
TEKNISKE DATA
Motor og Girkasse
|
|
Motortype |
Vannkjølt parallel twin |
Slagvolum |
1200 cc |
Maks. effekt |
103.5 HK (77.2kW) @ 7.750 rpm |
Maks. dreiemoment |
112 Nm @ 4.250 rpm |
Kløtsj |
Våt, Multiplate, Torque assist |
Girkasse |
6 trinn |
Forbruk |
0.44 L/mil |
Chassis
|
|
Ramme |
Rørramme av stål |
Fordekk |
120/70 R17, Støpt aluminiums felg |
Bakdekk |
160/60 R17, Støpt aluminiums felg |
Demping framme |
Ø43mm Marzocchi USD gafler, 120mm vandring |
Demping bak |
Twin Öhlins RSU, Fullt justerbar, 123mm vandring |
Bremser framme |
Doble 320 mm skiver, Brembo Stylema M4.30 kaliper |
Bremser bak |
Enkel 220mm skive, Nissin 2 stemplet kaliper |
Vekt og dimensjoner
|
|
Setehøyde |
810 mm |
Akselavstand |
1414mm |
Bensintank |
14,5 L |
Kjøreklar vekt |
216 kg |
Service
|
|
Service intervall |
16 000km / 12 måneder fra sist service |